Sælg mere

Vend et “nej” til et “ja”.

Som sælger vil du altid opleve at kunderne har indvendinger. Som sælger er det derfor vigtigt at kende de hyppigste indvendinger fra kunderne, og have svarene klar når du sidder i salgssituationen.

For at kunne behandle kundens indvending, er det vigtigt at du anerkender indvendingen. Ofte er du nået halvvejen ved at anderkende kundens skepsis over for dit produkt. Husk på, at en indvending er et købssignal fra kunden. Får du ikke en indvending fra kunden, så vil du ofte få en afvisning istedet for.

Man kan inddele årsagen til indvendinger i 4 hovedårsager.

  1. Svagt udbytte
  2. Usikkerhed om produktet
  3. Tilfredhed med nuværende leverandør
  4. Manglende ressourcer

Nøglen til at løse kundens indvendeninger er spørgsmål. Løs kundens indvendinger efter nedenstående plan:

Anderkend indvendingen – Sprøg ind til årsagen – Flyt fokus til fordele

Her gælder det om at kunne sine salgsargumenter på rygraden. Det er nu kunden skal opleve dig som en stærk samarbejspartner.

Har du behov for at få trænet din indvendingsbehandling, så kontakt SALGSCHEF|DK og hør hvordan vi kan hjælpe dig.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *