Topchefer gør klar til fyringsrunder

Berlingske Business skriver, at flere topchefer gør klar til en større fyringsrunde. Men hvem skal fyres, og hvem skal så overtage de funktioner, som nødvendigvis vil blive efterladt?

Som sælger og salgschef igennem mange år, så har jeg desværre flere gange set, at virksomhederne i krisetider starter med at fyrer sælgerne. Kunderne kender os jo, de skal nok blive ved med at købe lyder det fra virksomhederne. Sådan er verden desværre bare ikke altid. Mange kunder køber netop fordi der er tillid og god kemi med sælgeren, han husker at pleje kunden og kunden føler sig værdsat. Når sælgeren er væk, så sker der ofte det at kunden også forsvinder i løbet af kort tid.

Salget går ned og fyringsrunden er nær

Hvordan sikrer virksomhederne så, at kunderne fortsat er kunder efter en fyringsrunde?
Hos SALGSCHEF|DK oplever vi tit at virksomhederne spørger os, hvordan vi kan kan hjælpe med at fastholde kunden. Det lette svar er: Fyr en anden end sælgeren. Sådan kan det nu ikke altid være, så vi råder vores kunder til at holde fokus på salget, og så skrue ned andre steder. Det kan ske ved opgave fordeling eller f.eks. ved at lade en virksomhed som SALGSCHEF|DK hjælpe med salgsledelsen, så virksomheden fortsat har øje for kundernes behov og forventninger.
Vi har hjulpet en del virksomheder, med at lægge en ny plan for salget efter en fyringsrunde. Kun med en plan for salget kan virksomheden opnå succes. Husk på, i sidste ende er det jo nu engang kunderne der betaler lønningerne til virksomhedens ansatte.

Læs Berlingske Business artiklen her.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *