Styr processen og “gør det nu”.

Styr processen og “gør det nu”:

Du kommer fra et godt salgsmøde med en ny potentiel kunde. Nu kan du vælge at skeen i egen hånd og styre processen.
Straks du er på din email, skriver du en positiv “tak for mødet mail”. Det kunne være noget i retning af:
“Kære Hanne Jensen, Mange tak for et positivt og informativt møde. Det var rart at få et godt overblik over jeres virksomhed og møde dine søde kollegaer. Som aftalt bekræfter jeg, at du inden ugens udgang, har et oplæg til en samarbejdsaftale. Så giver jeg dig et par dage til at gennemgå den og giver dig efterfølgende et opkald på telefonen. Jeg ser frem til et spændende samarbejde, med hovedformålet at løfte jeres salg med de forventede 12% til næste budgetår. Med venlig hilsen”

 

“Kan du ikke ringe igen efter ferien?”:
…Jo det kan jeg godt. Den eneste grund til jeg ringer til dig i dag, er bare for at finde ud af hvornår du reelt holder ferie. Det betyder meget for den service vi yder vores kunder, at vi kan være effektive hele ferieperioden også. Det giver kunden et meget mere effektivt resultat.
Du ved, vores ydelser er jo en del af de resultater du opnår med dine kunder, så opringningen i dag, er blot for at sikre kvalitetet i vores samarbejde (evt. fremtidige samarbejde, hvis det er et kundeemne du taler med).
…Afvent svaret. Måske er det: “jeg holder ferie på fredag og 2 uger frem, så er jeg tilbage en uge og så en uges ferie mere.”.
…Har du meget at se til i den uge du er på job, midt i ferieperioden. Måske er det netop den uge vi skulle ses og få fundet ud af hvordan vi kommer videre med vores samarbejde (eller vores mulige samarbejde).

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *