I går udkom seneste nyt fra Danmarks Statistik, og det var igen nedslående nyt for detailhandlen. Som du kan læse her er salget i detailbutikker generelt gået tilbage, og kigger man over de sidste 5 år er der virkelig tabt mange kroner i detailhandlen. Dog så vinder discount butikkerne frem.
Hvad gør man så som butik for at overleve? Et godt sted at starte, er at tilbyde en god service over for sine kunder. De gør de fleste forhåbentlig allerede. Det næste sted at sætte ind er at uddanne sit personale til at være dygtige sælgere der opfylder behovet hos kunden. Vi har udviklet en workshop hvor der er fokus på uddannelse af butikspersonale. Vi sætter fokus på at øge salgsindsatsen til en aktiv “sælger-adfærd” fremfor en passiv ”ekspedient-adfærd”. Med en aktiv salgsindsats skabes der øget fokus på butikkens bundlinje. Læs om workshoppen her.
Et uddannelse forløb alene gør ikke forskellen, hvis ikke personalet er klar til en forandringsproces, hvor de flytter sig til en sælger adfærd. Det kan nogle gange tage lidt tid for den enkelte ansatte. Derfor er det også vigtigt at tage udgangspunkt i det enkelte menneske og ikke bare nogle fælles mål.
Læs pressemeddelelsen her: Presseinfo