Sådan slutter du 2020 stærkest muligt

Slut året stærkt - 3 ting du skal gøre nu. 

Der er 4 uger tilbage af 2020, og nu handler det om at slutte stærkest muligt. I dette blogindlæg giver jeg dig 3 ting du skal huske at gøre, for at slutte året stærkest muligt af.

page
Abonner på kanalen
Få besked næste gang der er en ny artikel
Something went wrong. Please check your entries and try again.

Nu handler det altså om de 3 ting, som skal bruges resten af dit år på.

De 3 ting der gør, at du lukket året på den rigtige måde og får en god afslutning på 2020, kontra du fader lidt ud og ikke rigtig er til stede.
Rigtig mange slækker desværre lidt på gaspedalen nu, hvor den gode periode starter.

Det er den søde tid på året med jul, nytår og masser af hygge. Det er her mange ofte falder lidt af på det, og det er din chance til at gå ud og skabe et større publikum, fordi du stadig er konsistent med levering af det materiale du plejer at levere. 

Der er altså 3 ting vi skal have styr på, og lad os bare kigge på den første med det samme. 

Din marketing

Det første du skal have fokus på er din marketing, her i det første tip kigger vi på hvordan du bliver ved med at køre på med din marketing. I de sidste 4 uger af året skal du blive ved med at sælge, du skal blive ved med at lancere produkter, du skal blive ved med at sende e-mails og du skal blive ved med at ringe til dine kunder. 

Det er her, du har størst mulighed for at skille dig lidt ud, fordi mange jo falder lidt af på den op til jul, og vi skal jo også huske at tage den lidt med ro, og måske derfor går lidt for tidligt på juleferie. 

Det er her du kan gøre en forskel, hvis du bliver ved med at holde gryden i kog, når du bliver ved med at sælge og du bliver ved med at markedsføre helt frem til året løber ud. 

Din værdi

I tip nr 2 handler det om at blive ved med at levere værdi. Den værdi du skal levere til dine kunder, hver dag, hver uge de sidste 4 uger af året inden 2020 er slut. Måske er dine kunder vant til en ugentlig e-mail, en ugentlig video, et podcast eller noget helt fjerde. Det er det du skal blive ved med at levere med samme frekvens, som du har gjort hele året. 

Bare fordi det er jul, så er det altså ikke en undskyldning for at slappe af med dit nyhedsbrev, som plejer at komme hver uge. 

Det handler altså om at være konsistent i at levere den værdi som du plejer, så kunderne får det de er vant til, så dine kunder ikke bliver skuffet over, at du pludselig slapper af med din værdi. 

Dit 2021

Her i det tredje tip, handler det om at kigge ind i næste år. Vi skal starte med at holde fokus på, hvad du gerne vil i 1. kvartal næste år. Hvordan planlægger du bedst 1. kvartal. Jeg har selv altid brugt lidt tid på at planlægge det, inden jeg er gået på juleferie og har brugt min tid med familien. 

Når jeg har en plan for hvordan jeg skal igang igen efter nytår, så er det altså nemmere at komme i gang med arbejdet, og jeg sidder ikke og bruger halvdelen af januar på at planlægge og komme i gang. På den måde kan jeg også bedre slappe af i min ferie. 

Det handler altså om at have styr på planen, inden du trækker stikket for dette år og går på en velfortjent juleferie. 

Nu har du 3 vigtige opgaver foran dig resten af året, og hvis vi kort skal summere dem op, så er det altså vigtigt at holde fokus på:

 

Tip #1: Kør på med din marketing, bliv ved med at gøre som du plejer og hold gaspedalen i bund. 

Tip #2: Bliv ved med at levere din værdi til dine kunder, send dine e-mail og lav dit podcast og dine videoer. 

Tip #3: Planlæg første kvartal inden du går på en velfortjent juleferie.

Nu skal du i gang med årets sidste 4 uger og du skal holde høj fart, sådan at du slutter 2020 bedst muligt og er bedst muligt rustet til et nyt år og 2021. 

 

Vil du gerne have besked næste gang, der udkommer en artikel her på siden, så tilmeld dig nyhedsbrevet her, og få direkte besked i din indbakke næste gang der er nyt. 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *