Da jeg var barn for mange mange år siden, havde jeg en lærer i børnehaveklassen der hed Kirsten.
Forleden dag mødte jeg så Kirsten igen.
Kirsten kommer hen og siger “kan du huske mig?” Og for første gang meget længe var jeg helt paf. “Øhh nej” Fik jeg langt om længe sagt.
Mødet med Kirsten fik tankerne til at flyve…
Tilbage til 1980.
Hvor jeg startede i skole.
På Hasle Borgerskole.
Jeg var kommet i klasse med en sød pige. Hende ville jeg gerne være kæreste med.
(som man nu er i børnhaveklassen)
Dengang anede jeg ikke meget om kvinder og livet, men jeg mærkede at blive afvist. Afvist af den pige som jeg var overbevist om jeg skulle leve lykkeligt sammen med.
(eller hvad man nu tror i børnehaveklassen)
Tilbage til Lars og rengøringsfirmaet.
Lars blev også afvist.
Ikke i børnehaveklassen.
Men af potentielle kunder.
Lars var træt af at blive afvist. Så han opgav at booke sine kundemøder og købte en masse mødebooking ude i byen.
Alt for mange penge for ingenting. I bedste fald, så drak han kaffe med den potentielle kunde. Men oftest var kvaliteten af møderne for dårlige.
En dag mødte jeg Lars og han fortalte om sine dårlige erfaringer med telemarketing.
(det er desværre ikke første gang jeg høre om dårlige kaffemøder)
Jeg foreslog Lars at booke sine egne møder, så var han sikker på hvilken kvalitet han fik. Han fortalte at han havde prøvet og han synes det var ubehageligt at blive afvist.
(ja tak det kender jeg selv fra børnehaveklassen)
Jeg fortalte Lars at han let kunne få:
Flere møder.
Med de relevante kontaktpersoner.
Uden aflysninger
Er det noget for dig Lars? JA, råbte han næsten. Men igen kom tanken om ubehaget ved at blive afvist. Heldigvis havde jeg løsningen klar.
Lars skulle på mit 3 timers kursus i mødebooking. Her lærte han alt om mine teknikker, som jeg selv har brugt til at booke langt over 1000 seriøse møder.
Og Lars kom på mit kursus og booker nu selv sine møder. Faktisk går det så godt at Lars har været nødt til at udvide med en afdeling af sit rengøringsfirma i Herning.
Lars siger om kurset:
“Jeg har lært hvilke teknikker jeg skal bruge, når jeg taler med en ny potentiel kunde. I dag booker jeg alle mine møder selv, det sparer jeg både tid og penge på. Jeg kan varmt anbefale Jacobs kursus i mødebooking.”
Lars ved nu hvad han skal sige til den nye potentielle kunde når han ringer. Og han ved om det er relevant at bruge tid på mødet.
Lars bliver stadig afvist i telefonen, men tager det pænt, og ved der er en ny potentiel kunde på ringelisten. Så nu føles det ikke længere ubehageligt.
Du kan også komme med på et kursus, som det Lars var på.
Vil du stadig hellere bruge telemarketing, så er kurset også noget for dig. Det er altid lettere at briefe dit telemarketingfirma, når du selv forstår hvordan telemarketing fungerer. Det giver også bedre møder i sidste ende.
P.S. Har du prøvet at booke møder i rengøringsbranchen, så ved du at det er en af de sværeste.
P.P.S. Jeg kan ikke huske hvad pigen fra børnehaveklassen hed, så det kan ikke have været den helt store kærlighed.