Jeg har et tip til dig.
Det er rigtig godt.
Og det er banalt.
Du tænker nok at "det virker da ikke"
Det tænkte jeg, da jeg lærte det som ung sælger.
Nu kommer det:
Du har taget en dag ud af din kalender, til at booke kundemøder.
(for du lader da ikke Louise gøre det)
I løbet af dagen ringer du til rigtig mange potentielle kunder.
Jeg vil vædde med du starte samtalen nogenlunde sådan her:
"Hej det er (dit navn) fra (dit firma). Må jeg forstyrre dig et øjeblik?"
(for du husker vel at præsentere dig ordenligt)
Vi vender lige tilbage til det om lidt. Først vil jeg fortælle dig om en telesælger, der engang ringede til det firma jeg var ansat i.
Det er over 10 år siden, men det gik nogenlunde sådan her:
Mig - Det er Jacob
Sælger - Hej det er Louise, må jeg forstyrre dig 2 min?
Mig - Øhh jah, men jeg har ikke rigtig tid.
Sælger- Jeg vil bare høre om i bruger industri støvsugere?
Mig - Nej det gør vi ikke.
Sælger - Nå ok, så må du undskylde jeg forstyrrede dig.
Kan du se fejlen går igen i den samtale?
Nu kommer mit banale tip:
Du skal aldrig undskylde for du ringer.
Du ringer jo kun fordi virksomheden er i din målgruppe. Derfor er det relevant du kontakter virksomheden med dit produkt eller ydelse.
(nåh ja, Louise skal måske arbejde lidt med sine målgrupper)
Det har Lars og en del andre lært på mit kursus i mødebooking. Faktisk blev Lars så dygtig at han måtte udvide med en afdeling i Jylland. Det kan du læse om her.
Selv har jeg booket langt over 1000 møder. Jeg vil gerne hjælpe dig til at få succes med at booke dine egne møder. Det foregår på mit kursus i mødebooking.