Ferietid er salgstid.

Mødebooking er også vigtigt i ferietiden.

Uge 7 er traditionelt ferietid. Mange drømmer sig langt væk til fjerne egne. I år har jeg valgt at arbejde og gøre vores 12 ugers salgsforløb for selvstændige endnu bedre.
Arbejder du lige som mig, så er det en rigtig god uge til at skabe kontakt og booke møder. Men når du ringer til en potentiel ny kunde, så får du dette svar:

"Kan du ikke ringe igen efter ferien?"

Kender du det?

Og hvad svarer du din kunde?

Mit bud kan du se her:"... Jo det kan jeg godt. Som du måske ved, så betyder det meget for den service vi yder vores kunder, at vi kan være effektive hele året, også i ferieperioden.
Så den eneste grund til jeg ringer til dig i dag, er for at finde ud af hvornår du reelt holder ferie."

Nu har du fået åbnet for en dialog med din kunde. Du kunne evt fortsætte sådan her:

"Vores ydelser er jo en del af de resultater du opnår med dine kunder, så opringningen i dag, er blot for at sikre kvaliteten i vores samarbejde (evt. fremtidige samarbejde, hvis det er et kundeemne du taler med).

...Afvent svaret. Måske er det: "jeg holder ferie torsdag og fredag, så er jeg tilbage igen."

"...Har du meget at se til i de dage du er på job, midt i ferieperioden. Måske er det netop den uge vi skulle ses og få fundet ud af hvordan vi kommer videre med vores samarbejde (eller vores mulige samarbejde)."

Hvordan vil din forretning ser ud, hvis du får booket 2-3 møder i ferien?

Har du brug for input til din mødebooking, så har jeg lavet et gratis videokursus i mødebooking. Det gratis kursus består af 4 videoer, der bringer dig sikkert igennem disciplinen mødebooking. Og de er ganske gratis for dig.