Den ultimative guide til kundens “Det skal jeg tænke over”

Du kender helt sikkert den her situation!

Du taler med en kunde der siger "Det skal jeg tænke over" eller "Jeg vender tilbage"

Alle de sælgere jeg kender hader det

Det er noget af det mest frustrerende en sælger kan høre, og du føler dig ofte hjælpeløs.

Men heldigvis er hjælpen på vej lige her.

 

Jeg giver dig det ultimative svar på "Det skal jeg tænke over"

 

Paradokset ved "Det skal jeg tænke over" er altid at sælgeren selvfølgelig gerne vil sælge, men det bliver svært med den udmelding.

Ofte har kunden allerede tænkt over det, men er ikke klar til at dele det med dig. Som sælger bliver du frustreret over kundens manglende evne til at tage en beslutning og ansvar for deres egen forretning.

STOP OP: Du skal selv begynde at tage ansvar. Vær klar til de indvendinger der måtte komme, både ved dit opkald for at booke dit møde, men også når du sidder på mødet.

Her er hvad jeg selv gør når jeg møder "Det skal jeg tænke over" hos en ny potentiel kunde.

Jeg siger: "Jeg er specialisten i min forretning, og du er selvfølgelig specialisten i din forretning. Lad mig dele nogle af de spørgsmål, du skal stille dig selv."

Jeg har arbejdet en del med IT virksomheder der sælger IT drift og sikkerhed, så lad os et kort øjeblik lege at det er det vi sælger. Her en liste af spørgsmål som jeg ville bruge:

Kære kunde, her er 4 ting, du skal tænke på, mens du tænker over det:

  • Hvor meget er dine data værd?
  • Hvordan bliver din data beskyttet?
  • Hvor meget tid bruger du på at håndtere SPAM? Hvad er din tid værd?
  • Hvad skete der sidste gang du mistede data?

Når du har stillet disse 4 spørgsmål, så spørger du igen kunden: "Vil du gerne tænke over disse spørgsmål selv, eller skal vi gøre det sammen?"

Offensivt? Ja, men det virker.

Husk, du er specialisten. Kunden vil gerne høre om din viden. Uanset hvad du sælger, så husk altid at du sammen med din information skal skabe tillid til din kommende kunde.

"Det skal jeg tænke over" er din ultimative mulighed for at give værdi og samtidig booke dit møde eller at sælge på dit møde.

FORBEREDELSE til "Det skal jeg tænke over" inden du laver dit opkald, eller sidder hos kunden er vigtig. Du skal acceptere kundens ønske om at tænke over det, og jo mere positiv du er, jo bedre virker overstående model.

Selvfølgelig virker denne løsning ikke altid. Sådan er salg også. Men når du anvender den ofte, så vil du opleve at du kommer længere med dine nye leads, i stedet for at de skal tænke over det først.

Jo bedre forberedt du er, desto bedre en sælger er du.

Og er du ikke helt modet endnu, så book 30 minutters gratis sparring med mig, så hjælper jeg dig på vej.

 

Skal du tænke over det, eller booker du din sparring her?